اخبار

پایان دومین اکران اینترنتی فیلم «توران‌خانم»
01 شهریور 1397

پایان دومین اکران اینترنتی فیلم «توران‌خانم»

دومین اکران اینترنتی فیلم به پایان رسید و باز هم به قول توران‌خانم: «خدایا شکرت». شُکر از مخاطبان فرهیخته‌ای که اعتماد کردند و به"توران‌خانم" و اندیشه‌های توران میرهادی گوش و چشم سپردند.

در این دومین اکران، ۴/۲۷۳ (چهارهزارودویست‌وهفتادوسه) نفر بلیط خریداری کردند و از طریق اینترنت به تماشای زندگی، کار و اندیشه‌های توران‌میرهادی نشستند. جالب توجه این‌که این دوره، دعوت به تماشای گروهی فیلم رونقِ بسیار گرفت و ۳۷ مرکز و موسسه فرهنگی و هنری و نمایشی، ۷۲ سئانس اکران گروهی در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، رشت، رامسر، قائم‌شهر، کیش، کرمان، گوهردشت کرج، رفسنجان، لندن (انگلیس)، تورنتو (کانادا) و ملبورن (استرالیا) ترتیب دادند و هم‌چون سینمارفتن، تجربه‌ی تماشای گروهی فیلم را یادآور شدند. مجموع تماشاگران فیلم در دو نوبت اکران اینترنتی به ۱۷/۵۷۸ (هفده‌هزاروپانصدوهفتادوهشت) رسیده است.

مطمئناً این‌بار نیز همچون اکران اول، تمامی درآمد فیلم به "شورای کتاب کودک" و "فرهنگنامه کودکان و نوجوانان" واگذار می‌شود و گرچه واقفیم این کمک‌ها راهگشای درازمدت نخواهد بود، اما امیدواریم یاریگرِ اهداف کوتاه‌مدتِ این دو نهاد ارزشمند و یادگارهای بی‌بدیلِ خانم میرهادی باشد و بیش‌تر از آن امید داریم که با نمایش این فیلم به جمع یاریگران نهادهای کودکی افزون شده باشد.

قصد اکران اینترنتی این فیلم را برای دفعات دیگر نداریم و این تجربه را برای دیگر فیلم‌ها و دیگر سینماگران به یادگار می‌گذاریم. اما به یقین راه‌های جدیدتری را دنبال می‌کنیم تا این فیلم و دیگر فیلم‌های کارستان را بیش‌تر و بهتر نمایش دهیم و به دست اهل‌اش برسانیم.

در پایان یک توجه حقوقی را متذکر می‌شویم: از این تاریخ هیچ‌گونه نسخه‌ی قانونی از فیلمِ "توران‌خانم" بر روی اینترنت وجود ندارد و هر گونه استفاده و نمایش کامل یا بخش‌هایی از این فیلم، به هر روش و در هر زمان در فضاهای مجازی و یا مکان‌های شخصی و عمومی در داخل یا خارج از ایران مجاز نیست و خلاف رعایت حقوق مادی و معنوی صاحبان اثر است.

زمان و شیوه‌ی نمایش‌های بعدی فیلمِ "توران‌خانم"، اعم از نمایش‌های جشنواره‌ای یا فرهنگی و همچنین زمان انتشار نسخه‌ی نمایش خانگی (دی‌وی‌دی) فیلم از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی کارستان و یا رسانه‌های رسمی کشور به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

با سپاس از همه همراهان و یاریگران

رخشان بنی‌اعتماد / مجتبا میرتهماسب
اول شهریورماه ۱۳۹۷