اخبار

نمایش دو فیلم «مادر زمین» و «بانوی گل سرخ» در دانشگاه SOAS لندن
06 ارديبهشت 1398

نمایش دو فیلم «مادر زمین» و «بانوی گل سرخ» در دانشگاه SOAS لندن

پس از برگزاری سمینار بررسی "مجموعه فیلم‌های مستند کارستان" در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۸ و استقبال از این برنامه، این بار دو فیلم «مادر زمین» و «بانوی گل سرخ» در دانشگاه SOAS لندن به نمایش درخواهد آمد.

این برنامه در روز سه‌شنبه سی آوریل ساعت 5:30 تا 8 بعدازظهر به وقت لندن (دهم اردیبهشت‌ماه) در آمفی‌تئاتر خلیلی دانشگاه SOAS برگزار خواهد شد.

مجتبا میرتهماسب و مهناز افضلی پس از نمایش فیلم از طریق اسکایپ با تماشاگران به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

«مادر زمین» از مجموعه فیلم‌های مستند کارستان، به کارگردانی مهناز افضلی و تهیه‌کنندگی مجتبا میرتهماسب است که به زندگی و کارِ هایده شیرزادی ـ از چهره‌های نام‌‌آشنا در حوزه‌ی کارآفرینی و محیط زیست ایران ـ و همسرش ادموند لِمپگز می‌پردازد. او زندگی‌اش را وقف نجات زمین از طریق جلوگیری از دفن زباله، بازیافت زباله‌های شهری، تولید کود آلی، بازیافت نخاله‌های ساختمانی و غیره کرده است.

و فیلم ”بانوی گل سرخ“ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مجتبا میرتهماسب، درباره‌ی زنده‌یاد ”شهین‌دخت صنعتی“ است. بانویی که پیش از انقلاب به منطقه‌ی لاله‌زار کرمان رفت و گُل را جایگزین خشخاش و گُلاب را جایگزین تریاک کرد و به‌جایی رساند که ”گلاب زهرا“ سرنوشت کشاورزی یک منطقه را دگرگون کرد.

این ماجرا را از زبان ”همایون صنعتی“، همسرِ شهین‌دخت و سه سال پس از درگذشت او می‌شنویم. مردی که خود بنیان‌گذار «انتشارات فرانکلین»، «چاپخانه اُفست»، «کاغذسازی پارس» و در کل یکی از چهره‌های نادر فرهنگ، صنعت و مدیریت ایران است.

این فیلم در سال ۱۳۸۷ تولید شده است.

دانشگاه SOAS لندن تنها مؤسسه‌ی آموزش عالی بریتانیا است که به‌طور تخصصی به مطالعه‌ی آفریقا، آسیا و خاورمیانه می‌پردازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
http://yon.ir/UDiS7