اخبار

کلاسِ درس رخشان بنی‌اعتماد در «صفحه‌نو»
19 تیر 1402

کلاسِ درس رخشان بنی‌اعتماد در «صفحه‌نو»

کلاسِ درس «کارگردانی سینما» با «رخشان بنی‌اعتماد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبا میرتهماسب سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ساعت ۱۲ ظهر به‌‌صورت رایگان و همزمان، داخل و خارج ایران منتشر می‌شود.

این مسترکلاس داخل ایران به‌طور اختصاصی از پلتفرم «تماشاخونه» به آدرس www.tmk.ir عرضه خواهد شد.

مخاطبان و علاقه‌مندانِ خارج از ایران نیز می‌توانند از طریق سایت «صفحه‌نو» به آدرس www.safheyeno.com به این مجموعه دسترسی داشته باشند.

رخشان بنی‌اعتماد، فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم‌های داستانی و مستند و خالق آثار به‌یادماندنی چون «نرگس»، «روسری آبی»، «زیر پوست شهر»، «قصه‌ها» و…، عضو آکادمی اسکار، برنده جایزه‌ی ونیز و ده‌ها جایزه بین‌المللی دیگر، استاد دوره آموزشی «کارگردانی سینما» از مسترکلاس‌های آموزشی صفحه‌نو است.

تفاوت کار در سینمای مستند و سینمای داستانی، بررسی سینمای اجتماعی و تأثیرگذاری آن، تلنگری که ایده را می‌سازد، اهمیت و آداب پژوهش، خلق شخصیت، فیلمنامه‌نویسی، انتخاب عوامل فیلم، انتخاب و هدایت بازیگر، فیلمبرداری، طراحی هنری، گریم، تدوین، صدای فیلم، آداب شخصی فیلمساز و هر آن‌چه باید برای ساختن فیلم داستانی، به‌ویژه فیلم اجتماعی، مورد توجه قرار گیرد در این دوره‌ توسط رخشان بنی‌اعتماد آموزش داده شده است.

«صفحه‌نو» (New Page) یک مسترکلاس ویدئویی است که در آن استادان متخصص و صاحب‌‌سبک ایرانی در حوزه‌های مختلف، تجربیات، دانش، منش و روش حرفه‌ای خود را در ساختاری مستند_آموزشی ارائه می‌کنند.
 
پخش این مجموعه هر هفته، به صورت سریالی با همه‌ محتوای دوره‌ها و تفکیک موضوعی انجام می‌شود. مدت زمان هر برنامه بین ۴ تا ۶ ساعت است.