اخبار

کلاس درس «علی رفیعی» در «صفحه‌نو»
09 مرداد 1402

کلاس درس «علی رفیعی» در «صفحه‌نو»

مسترکلاس «کارگردانی تئاتر» با دکتر «علی رفیعی» به کارگردانی مشترک مجتبا میرتهماسب و مهدی گنجی از روز سه‌شنبه ۱۰ مردادماه ساعت ۱۲ ظهر به‌‌صورت رایگان و همزمان داخل و خارج ایران منتشر می‌شود.

این مسترکلاس داخل ایران به‌طور اختصاصی از پلتفرم «تماشاخونه» به آدرس www.tmk.ir عرضه خواهد شد.

مخاطبان و علاقه‌مندانِ خارج از ایران نیز می‌توانند از طریق سایت «صفحه‌نو» به آدرس www.safheyeno.com به این مجموعه دسترسی داشته باشند.

در ششمین دوره از مسترکلاس‌های «صفحه‌نو»، «کارگردانی تئاتر» و مهم‌ترین هنر آن، یعنی هنر میزانسن را از علی رفیعی، کارگردان، نویسنده و طراح صحنه تئاتر و سینما می‌آموزیم.

او دارای دکترای تئاتر از دانشگاه سوربن، دیپلم عالی کارگردانی از دانشگاه بین‌المللی تئاتر فرانسه و دیپلم بازیگری از مدرسه شارل دولن فرانسه است.

کارگردانی و طراحی صحنه تئاترهای «عروسی خون»، «رومئو و ژولیت»، «در مصر برف نمی‌بارد»، «شکار روباه»، «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزاتقی‌خان فراهانی» و «خانه برناردا آلبا» و… و همچنین کارگردانی فیلم‌های سینمایی «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» و «آقا یوسف» تنها بخشی از تجربیات هنری دکتر علی رفیعی است.

«صفحه‌نو»(New Page) یک مسترکلاس ویدئویی است که در آن استادان متخصص و صاحب‌‌سبک ایرانی در حوزه‌های مختلف، تجربیات، دانش، منش و روش حرفه‌ای خود را در ساختاری مستند_آموزشی به‌طور اختصاصی در پلتفرم «تماشاخونه» ارائه می‌کنند.

مخاطبان می‌توانند این برنامه را هر هفته، به صورت سریالی با همه‌ محتوای دوره‌ها و تفکیک موضوعی، به‌طور رایگان و اختصاصی در پلتفرم «تماشاخونه» ببینند، که مدت زمان هر برنامه بین ۴ تا ۶ ساعت است.